Aydın 112 Komuta Kontrol Merkezimiz tarafından Aydınlı vatandaşlarımıza 7 gün 24 saat hizmet verilmektedir. Günde yaklaşık 3000 çağrı karşılanmaktadır. Pandemi sürecinde yaşanan yoğunlukta çağrı merkezimizde ki personellerimizin özverili çalışması ve sistem altyapısının bu yoğunluğu kaldırabilecek güçte olması sebebiyle aydınlı vatandaşlarımıza kesintisiz hizmet vermeye devam etmekteyiz. Bu süreçte çağrı merkezimizde ki bilgi işlem personellerimizin kendi imkânları ile yapmış olduğu En Yakın Ekip Tespit Sistemi ile acil yardım ambulanslarımızın en hızlı şekilde hizmet vermesi hedeflenmektedir.
Bu sistemin çalışma prensibi çağrıyı alan personelimizin adresi sisteme girmesi ile başlamaktadır. Sistem acil yardım ambulanslarımızın anlık konumları, vakanın adresi ve anlık trafik verilerini de sentezleyerek yapay zekâ yardımı ile Acil yardım ambulanslarımızın vakaya uzaklığı ve muhtemel varış süresini ekrana yazdırmaktadır. Bu süreçten sonra en uygun ve en yakın ekip olay yerini yönlendirilmesi sağlanmaktadır.
Ekiplerimiz vakalara en kısa sürede ulaşmak adına trafikte yoğun çaba sarf etmesi sonrasında hastaneye yetiştirebildiğimiz bir vaka sonrasında alınan başarılı sonuç ekiplerimizin motivasyonunu da olumlu yönde etkilemektedir. Ayrıca salgını başladığı günden beri 112 acil hattını meşgul eden asılsız çağrılarda önemli bir seviye de azalmalar mevcut olup gelen asılsız çağrılara Kabahatler Kanuna göre 379 TL para cezası uygulanmıştır. Hedefimiz acil durumlarda en etkin ve hızlı şekilde hizmet sağlanmak olup bunla ilgili özverili çalışmalarımız sürecektir.